onsdag 14 september 2011

KD del 2 och mer klänningsfrossa

Dagens ledare om KD del 2, där jag uppmuntrar partiet att våga vara höger! Det finns ett tydligt behov på den politiska skalan av ett parti med klassiska borgerliga värderingar. Ett parti som omfamnar subsidiaritet; nämligen att besluten ska fattas på lägsta möjliga nivå. Det enskilda eller familjer själva kan styra över ska de få styra över. Politiken ska ge människor verktyg att bestämma själva. Sverige behöver ett parti som river hinder, som tror på lika möjligheter men inte nödvändigtvis lika utfall. Det är frihet på riktigt.

Och eftersom det fortfarande är höst utanför mitt fönster. Och eftersom hösten är sådär bitterljuv. Därför en vacker klänningar till, här från Oscar de la Renta.

2 kommentarer:

  1. Mod är vad som behövs i politiken. Ta Annie Lööf som tidigare pläderat för platt skatt, men som nu glider på saken. Ta Alliansen som vill ha kvar "värnskatten", trots löften om dess avskaffande. Det är inte så borgerligt, tycker jag. Om det händelsevis dyker upp ett riktigt borgerligt parti kan jag överväga att ge det min röst, inte som i senaste valet bara för att slippa sossarna och deras partners. KD kan väl försöka annars har man snart sagt ajö till Riksdagen. Sett till hur det förhåller sig i Sverige fem år efter maktskiftet kan jag bara konstatera att sossesamhället finns kvar, tämligen ograverat. Men så vill folk ju ha det, uppenbarligen.

    SvaraRadera
  2. Liberalismens dilemma.
    Familjerna skall själva få styra utan inblandning från staten.........hederkultur........

    SvaraRadera