söndag 25 mars 2012

Helgens länkar

Eftermiddagssolen kämpar på utanför fönstret och lika förbryllad inser jag att också denna helg snart går mot ny vecka. I går hade jag förmånen att medverka i en panel med fokus på Centerpartiets arbete med framtagandet av ett nytt idéprogram. Blev en stundtals intressant diskussion där jag särskilt gladde mig över den spontana applåden jag fick för mitt inlägg om behovet av en borgerlig politik som möjliggör, uppmuntrar och premierar klassresor.


I helgen har jag skrivit flera ledare i Skånska Dagbladet. En om att det är viktigt att inte trilla i fällan som genom att leta utanförskapsaspekter indirekt legitimerar terrorhandlingar, en om behovet av slopad värnskatt och en kortis om Ilmar Reepalus senaste bravader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar