måndag 7 april 2014

Kvotera föräldraförsäkringen?

I helgen deltog jag i ett mycket intressant panelsamtal på Juridicum (oh, nostalgin!) i Lund. Det var Lundajuristerna som bjöd in till samtal om juristen och makten, den informella som den formella. Kvällen avslutades med vårbal på AF-borgen (oh, nostalgin!) där Juridiska Föreningens 130 års jubileum särskilt firades. I år är det tio år sedan som jag som nervös 19 åring satte mig i skolbänken och sex år sedan jag äntligen sprang ut.

Trots festligheterna har jag hunnit uppröras över diskussionen kring kvoterad föräldraförsäkring, om det skriver jag i helgens krönika i Skånskan

På onsdag börjar programserien De obekväma i SVT 1. Nästa onsdag sänds min halvtimme där jag resonerar kring hur en stark stat försvagar sina medborgare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar